• „MONITORUL IMOBILIAR ” -singura sursa independenta despre piata locala

    ____________________________ ____________________________ PESTE 350 DE SUBIECTE IMOBILIARE DE MARE INTERES ; CA SA LE CITITI, APASATI AICI >>>>>>> _____________________________ SCRIE AICI : INTREABA SAU COMPLETEAZA Artur Silvestri >>contact >aici >> _____________________________
  • " ROMANIA VAZUTA DINSPRE EUROPA "

    monitor-imobiliar1.jpg ______________________________ In Europa, " traditia" si " natura" sunt reguli de fier ce nu se pun in discutie ; la Bucuresti , acestea inca nu se cunosc. Dar se vor cunoaste curand , indiferent ce crede Stapanirea . _______________________________
  • DE CE A APARUT " MONITORUL IMOBILIAR " ?

    " Monitor Imobiliar " este un buletin cotidian de comentarii , analize , opinii si prognoze pe tema imobiliara romaneasca alcatuit de dr. Artur Silvestri , professeur - visiteur la Universite Francophone Internationale din Bruxelles si fondator al SGA ROMANIA - INSTITUTUL DE CONSULTANTA IMOBILIARA LTD. Materialul prezent in acest buletin poate fi preluat gratuit pentru uzul presei cu conditia mentiunii sursei ( " Monitor Imobiliar " ) si a autorului . Buletinul este redactat de dr. Artur Silvestri in baza unei documentatii de piata romaneasca alcatuita de SGA ROMANIA si , deopotriva , prin documentatia europeana proprie . Orice aprofundari tematice se pot solicita la adresa de e-mail : sga.romania.contact@gmail.com sau direct editorului , la adresa monitor.imobiliar@gmail.com ________________________________ ClickLink.ro ________________________________ O CARTE " DE IMOBILIAR", APARUTA IN LUNA IULIE 2008 _______________________________ ________________________________
  • DOUA INTERVIURI INCENDIARE, CARE AU STARNIT COMENTARII SI AU FACUT EPOCA

    Artur Silvestri: Unii vorbesc despre mine ca despre un personaj excentric, naiv si idealist "Wall-Street", 31 Iulie 2006 "Nu privesc emisiunile de televiziune, cel putin in Romania, unde acestea sunt pur si simplu dezgustatoare prin slugarnicie, sub-cultura si un gen de suprarealitate unde nu se poate identifica aproape nimic din viata cotidiana de la noi", spune Artur Silvestri, Director General al grupului S.G.A. Romania - Institutul de Consultanta Imobiliara si profesor in gestiune imobiliara si expertiza de patrimoniu la Universitatea Internationala Francofona (U.F.I. ) din Bruxelles. >>>>intreg interviul aici>>>> ________________________ Bucurestii-o-vietate-handicapata-de-hotie-avand-numai-un- sfert - de - plaman "Daca vorbim punctual, nici macar in Turcia nu exista mall-uri in mijlocul orasului, caci 'Galleries La Fayette' din Paris sau 'El Corte Ingles' din Barcelona, nu sunt mall-uri, dar la noi sunt, si intentia unora este sa le intinda pana chiar in preajma Ateneului sub privirile prostite ale unei majoritati ce isi pierde vremea cu privitul la televizor" - Artur Silvestri ________________________
  • REFERINTE/click pe tema preferata

  • ALTE CARTI DE "IMOBILIAR"

    artur-silvestri-exercitii-de-exorcism-social.jpg _________________________ _________________________ _________________________ _________________________ artur-silvestri-apogeul-derutei.jpg __________________________ artur-silvestri-apologia-hazardului.jpg __________________________ __________________________ artur-silvestri-efectul-thales-din-milet.jpg __________________________ __________________________________
___________________________________ ___________________________________
Reclame

~De ce cresc preturile ? Un motiv constant : ” monstruoasa coalitie dintre jurnalistii iresponsabili si agentii exhibitionisti ” – ” Ciorba re-incalzita ”

Cu prea putina vreme in urma , o publicatie ce s-a specializat in bombardamente de stiri atat de aiuritoare incat te baga in racori , comenta in extenso gandirile unei intelectuale din tagma „analistilor cu opera facuta din citate” incheind ritos cu aceste cuvinte :Profitul obtinut pe baza investitiei in proiectele rezidentiale dezvoltate in Romania poate atinge 500% in urmatorii 10 ani, ca urmare a integrarii in UE, conform unor date PricewaterhouseCoopers (PwC).Urmeaza , bineinteles ,cateva propozitii din ” analiza ” ganditoarei de pe Dambovita care , in plan subtire , ar confirma ,prin evocari de ” cresteri de pret ” (la drept vorbind neintemeiate pe nici un izvor inatacabil ) „datele ” (??!!) invocate de jurnalist desi acestea nu sunt decat o ciorba reincalzita , in circulatie acum aproape trei ani si cu un caracter fantomatic dovedit. .
Luat la bani marunti , documentul este un fals si intreaga ” analiza ” – un colaj de o factura rudimentara ( desi curenta ) insa desgustatoare moraliceste . Procedeul e clasic , ca sa zic asa ,iar reteta se utilizeaza industrial in ” presa noastra economica” a carei valoare se rezuma , in uimitor de multe cazuri , la numai doi lei .S-a luat o „vorbire ” de agent imobiliar rostita cu vreo ocazie protocolara ( de fapt,un sef de grupa de agenti care isi zice , in stil anglo-saxon , marketing research ) si s-a impanat cu o asa-zisa „referinta de autoritate ” de provenienta straina in ideea ca ” strainii stiu mai bine ca noi ” si au ” credibilitate pe plan extern ” . Atata doar ca” raportul de piata imobiliara ” evocat cu o staruinta demna de o cauza mai buna nu exista in forma atat de frecvent citata (dar niciodata citita direct)fiind doar un refren de folklor imobiliar careia nu i se mai cunoaste origina ; si fiindca „sursa ” nu-i de gasit , i s-au atasat cateva citate de aspect general dintr-un ” ghid de afaceri in Romania „, cu acelasi autor strain , spre a se da senzatia verosimilului si ” a drege busuiocul „. Insa nu rezulta decat o mica gainarie fara nici un sens care face raul intr-un mod lipsit de scrupule si cu o iresponsabilitate ce uluieste .
Aceasta metoda este atat de raspandita astazi incat , urmarindu-i efectele de o nocivitate incontestabila , te cuprinde un straniu simtamant de vid istoric. Rand pe rand , cam toate domeniile imobiliarului unde circula bani multi si exista ” investitori generosi” care stiu ce insemnata e ” cota buna de piata” si nu se dau in laturi s-o cultive , au fost atinse de aceasta filoxera a ” vorbelor in vant ” ce impresioneaza , prin cifre aiuritoare si procente de pura inventie , pe toti cei, nu putini , al caror ideal nu-i castigul din efort ci ” lovitura la jocul de bingo” ori la „lotto”. Caci , in fond, pe langa multe motive nu de tot incompatibile cu acest cerc vicios ce trebuie spart cat mai curand , preturile cresc si din cauza acestei monstruoase coalitii intre jurnalistul iresponsabil si agentul imobiliar exhibitionist.
Unii pun aceasta atitudine a cate unui „activist de organizatie imobiliara ” in seama lacomiei si cred ca , umfland cu pompa preturi care si asa sunt neverosimile si fantasmagorice ,si-ar creste incasarile prin majorare de comision . Insa la un calcul simplu rezulta ca , daca excludem micile ” ciupeli” prin complicitate cu vanzatorul si impartire frateasca de surplus ( care, adeseori, se dovedeste iluzorie fiindca la portile Orientului orice intelegere nu dureaza decat doua minute ) , castigul teoretic e minor si chiar nul fiindca , totusi, la noi (dar si la altii ) platile se fac numai ” la tranzactionare ” si – vorba unuia – ” daca nu vinzi , ai facut munca voluntara „, pierzand timp si bani fara nici un efect . Etiologia acestor aparitii socante este ,insa,exhibitionismul constitutiv , un derivat de frustrari multiple ce arata ca omul care le practica stie ca nu insemneaza nimic dar nadajduieste sa iasa din multime cu orice pret .Astazi intalnim un numar de ” bagatori de seama ” care , invatand inca alfabetul imobiliarului si dobandind ca vocabular de baza cam douazeci de cuvinte americane ,isi dau cu parerea facand opera de citate de pe urma careia nu ramane nimic si care , de fapt, nici nu poate fi verificata niciodata caci totul se exercita „jurnalistic ” , in efemerul pur si de pe o zi pe alta .
Specimenul nu supara in sine , supara atitudinea necalificata a ” jurnalistului facut pe puncte ” ce asculta cu gura cascata enormitati ce se zice ca produc ” rating ” si „aduc cititori” desi nu sunt decat o fratie a minciunii institutionalizate. Caci daca aceasta compozitie de frustrat patent care , stiind ca nu-i decat un surogat de ” neica nimeni ” , n-ar fi cultivat de alti ignoranti de aceeasi teapa , verificandu-i-se ferm orice opinie si facandu-se boycott acolo unde apare impostura obraznica , realitatile romanesti s-ar arata mai clar si mai inteligibil decat acum, cand totul pare un amestec de suprarealitate si triumfalism maladiv . Insa cine sa o faca ?

ARTUR SILVESTRI

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s