• „MONITORUL IMOBILIAR ” -singura sursa independenta despre piata locala

    ____________________________ ____________________________ PESTE 350 DE SUBIECTE IMOBILIARE DE MARE INTERES ; CA SA LE CITITI, APASATI AICI >>>>>>> _____________________________ SCRIE AICI : INTREABA SAU COMPLETEAZA Artur Silvestri >>contact >aici >> _____________________________
  • " ROMANIA VAZUTA DINSPRE EUROPA "

    monitor-imobiliar1.jpg ______________________________ In Europa, " traditia" si " natura" sunt reguli de fier ce nu se pun in discutie ; la Bucuresti , acestea inca nu se cunosc. Dar se vor cunoaste curand , indiferent ce crede Stapanirea . _______________________________
  • DE CE A APARUT " MONITORUL IMOBILIAR " ?

    " Monitor Imobiliar " este un buletin cotidian de comentarii , analize , opinii si prognoze pe tema imobiliara romaneasca alcatuit de dr. Artur Silvestri , professeur - visiteur la Universite Francophone Internationale din Bruxelles si fondator al SGA ROMANIA - INSTITUTUL DE CONSULTANTA IMOBILIARA LTD. Materialul prezent in acest buletin poate fi preluat gratuit pentru uzul presei cu conditia mentiunii sursei ( " Monitor Imobiliar " ) si a autorului . Buletinul este redactat de dr. Artur Silvestri in baza unei documentatii de piata romaneasca alcatuita de SGA ROMANIA si , deopotriva , prin documentatia europeana proprie . Orice aprofundari tematice se pot solicita la adresa de e-mail : sga.romania.contact@gmail.com sau direct editorului , la adresa monitor.imobiliar@gmail.com ________________________________ ClickLink.ro ________________________________ O CARTE " DE IMOBILIAR", APARUTA IN LUNA IULIE 2008 _______________________________ ________________________________
  • DOUA INTERVIURI INCENDIARE, CARE AU STARNIT COMENTARII SI AU FACUT EPOCA

    Artur Silvestri: Unii vorbesc despre mine ca despre un personaj excentric, naiv si idealist "Wall-Street", 31 Iulie 2006 "Nu privesc emisiunile de televiziune, cel putin in Romania, unde acestea sunt pur si simplu dezgustatoare prin slugarnicie, sub-cultura si un gen de suprarealitate unde nu se poate identifica aproape nimic din viata cotidiana de la noi", spune Artur Silvestri, Director General al grupului S.G.A. Romania - Institutul de Consultanta Imobiliara si profesor in gestiune imobiliara si expertiza de patrimoniu la Universitatea Internationala Francofona (U.F.I. ) din Bruxelles. >>>>intreg interviul aici>>>> ________________________ Bucurestii-o-vietate-handicapata-de-hotie-avand-numai-un- sfert - de - plaman "Daca vorbim punctual, nici macar in Turcia nu exista mall-uri in mijlocul orasului, caci 'Galleries La Fayette' din Paris sau 'El Corte Ingles' din Barcelona, nu sunt mall-uri, dar la noi sunt, si intentia unora este sa le intinda pana chiar in preajma Ateneului sub privirile prostite ale unei majoritati ce isi pierde vremea cu privitul la televizor" - Artur Silvestri ________________________
  • REFERINTE/click pe tema preferata

  • ALTE CARTI DE "IMOBILIAR"

    artur-silvestri-exercitii-de-exorcism-social.jpg _________________________ _________________________ _________________________ _________________________ artur-silvestri-apogeul-derutei.jpg __________________________ artur-silvestri-apologia-hazardului.jpg __________________________ __________________________ artur-silvestri-efectul-thales-din-milet.jpg __________________________ __________________________________
___________________________________ ___________________________________
Reclame

~ Scandalul”Canalului Bucuresti – Dunare ” merita urmarit

Abia dupa aproape douazeci de ani de ideologism iresponsabil in numeroase teme intre care unele sunt definitiv compromise si pierdute , Stapanirea de la Bucuresti s-a dezmeticit si , in luna Mai 2008 , a hotarat valorificarea “Canalului Bucuresti -Dunare ” , formuland aceasta intr-un document deopotriva sumar si incoerent . Acesta ne instiinteaza in langajul birocratic ca ” Guvernul a aprobat, printr-o hotărâre, transferarea Canalului Bucureşti – Dunăre din subordinea Ministerului Mediului în cea a Ministerului Transporturilor, urmând ca studiul de fezabilitate pentru realizarea unui canal navigabil să demareze în aproximativ o lună de zile / ../fiind transformat – ca obiectiv de investiţie – din canal de irigaţie în canal navigabil ” . Comunicatul are un aer destul de ubuesc , dezvaluind, intre altele , ca pana astazi ” Canalul ” s-ar fi aflat in administrarea Ministerului Mediului (??!) si ca ar reclama ” un studiu de fezabilitate ” ( ??! ) in ideea de a se incepe “cât mai repede construcţia”(?) . Citind aceste fraze debitate in ton aulic si reproduse fara nici un comentariu de jurnalistii sfertodocti ( care nici macar slugi sarguincioase nu sunt in stare a fi ), oricine cunoaste istoria recenta -de dincolo de etichete si legende – ramane inmarmurit si pentru o lamurire macar elementara cateva precizari ar trebui facute .

Despre ” Canalul Bucuresti -Dunare ” , considerat ani de-a randul o “constructie megalomanica ” , absurda si “ceausista “, s-au emis multimi de aiureli care , la fel ca si in alte cazuri , au condus la concluzia inutilitatii “obiectivului “, lasat , ca urmare , sa se distruga lent ( asa cum se preconizase si in privinta Casei Poporului pe care , in 1990 , cateva mici secaturi din ” breasla arhitectilor ” ar fi voit s-o acopere cu pamant ) . Unii au pus acest dezinteres oficial in seama unui fost presedinte al tarii care , avand legatura cu domeniul ” Apelor ” , s-ar fi opus “delirului dictatorului ” si care , deci, ar fi avut nevoie de o confirmare istorica in materia sustinerilor lui de ” opozant ” (desi aceasta opinie nu s-a probat pana azi ). Altii , facand pe ” specialistii “, s-au incercat in demonstratii baroce destinate in a se demonstra caracterul retardat al acestui gen de cale de comunicatie desi era evident ca lumea inainteaza catre solutiile traditionale si ieftine sau , cum se spune azi , ” ecologice ” . In realitate , cam tot ce s-a invocat pe aceasta tema nu era, pana azi , decat un sir de prostii cu staif , agravate si de o brutalitate de ignoranti doctrinari al caror purism stupid ne-a condus la ceea ce avem acum fara sa intelegem inca origina si virulenta maladiei . Caci, in realitate , “Canalul ” era efectul unui plan care azi are aproape un secol si fusese macar schitat in teorie in admirabila doctrina indigena de evolutie romaneasca unde scoala de inginerie locala si gandirea economica aflata in conjunctie cu domeniile apropiate ajunsesera la solutii solide si pe termene lungi . Iata , ca sa exemplific , un scurt rezumat de caz , aflat la indemana intr-o cercetare de acum mai bine de un sfert de veac :“Canalul Bucureşti-Mostiştea-Dunăre, într-o variantă, are ca folosinţă de bază irigaţiile, în cadrul marelui sistem Mostiştea. Lungimea căii navigabile este de aprox. 100 km, din care 75 pe Valea Mostiştei şi 25 între Bucureşti şi lacul Cernica. Dar este posibilă şi o altă variantă, pe Valea Belciugatele. De fapt acest canal a comportat numeroase discuţii tehnice încă din prima jumătate a secolului nostru. Prima propunere aparţinea tot inginerului Al. Davidescu, în cadrul proiectului său pentru irigarea Bărăganului; dezvoltă apoi această primă propunere într-o conferinţă ţinută în oct. 1925, printr-o soluţie complexă. Un alt proiect, al ing. D. Leonida, începea printr-un canal industrial deviat din Argeş (la Buda-Mihăileşti) spre Bucureşti. Ing. Caranfil, autorul reuşitei acţiuni de asanare a lacurilor Capitalei, propunea în 1940 un alt traseu pentru acest canal: lacul Cernica, de-a lungul Dîmboviţei pînă la Budeşti şi apoi pe dreapta Argeşului. Un studiu oficial a fost iniţiat în 1951, la nivel de memoriu tehnico-economic. Reluarea problemei poate schimba însă în mod substanţial concluziile acelui rnemoriu, dată fiind evoluţia concepţiilor tehnice şi progresele realizate în mijloacele de execuţie în ultimii 30 de ani.” ( Marcu Botzan :“Apele in istoria poporului roman ” ,1984, pag.325 ).

Dar intr-o tara unde ” formatorii de opinie ” sunt noii enciclopedisti de mahala -care isi dau cu parerea despre orice si la orice ora din zi si din noapte in cadrul noilor instrumente de idiotizare in massa care sunt televiziunile- nu uimeste defel vehicularea imaginilor deformate , a prostiilor patente si a violentei agramate .Inutil sa adaug ca nici macar o umbra de dezbatere publica serioasa in aceasta materie nu s-a facut pana acum desi subiectul era cunoscut iar cei ce aveau cu adevarat perspectiva cu largime il cunosteau perfect . Unii dintre acestia nici macar nu erau romani si ,deci , nu pot fi invinuiti de inclinatii “nostalgice” , “nationalism ” sau , cu o vorba devenita in gura intelocratiei de doua parale o injurie , “protocronism”. In primavara lui 1997, cand compania ” Casa Lux” a participat la MIPIM , targul universal imobiliar de la Cannes ( unde daca nu participi se cheama ca nu existi in acest domeniu ) , cea mai frecventa intrebare pusa de mandarinii banului nu privea ” dezvoltarile ” sau ” zgarie-norii ” ci ” Canalul ” despre care unul dintre pretendenti avea si reprezentari precise asupra sumelor de cheltuit : “600 de milioane de dolari ” pentru a se incheia totul in datele proiectului initial . Acest mod de a intelege realitatile fara a pune drept stavila nici un fel de prejudecati l-am avut si eu atunci cand, ani de-a randul , am tot scris despre largirea Bucurestilor prin investitie pe picior mare si cu urmari de timp lung , intre altele intr-o carte care , citita azi , pare a contine o multime de profetii : ” De obicei – ziceam pe la inceputul acestui deceniu , cand Bucurestii erau stapaniti , ca si azi , de un delir al jafului – contează potenţialul dacă nu chiar o dezvoltare începută dar întreruptă ori suspendată şi , spre a se înţelege mai bine, voi explica . Dacă prin 1990 despre Canalul Dunăre – Bucureşti opinia curentă era negativă şi , evident, „doctrinară” spre a nu zice de-a dreptul stupidă , a devenit evident, un deceniu mai tîrziu, că acesta deţine „potenţial” şi un viitor ce va fi manifestat, chiar dacă nu ştim astăzi data de „reabilitare”. Dar apare acum noţiunea de regiune „vacanţieră” şi nu doar aceea iniţială de cale de transport ieftin şi nepretenţios, ceea ce modifică, deodată, croiala şi o îmbunătăţeşte. Cu certitudine, deci, cîndva – de nu chiar mai repede decît 2010 – marginile acestui drum lichid se vor putea popula, mai întîi cu timiditate, iar mai apoi cu decizie, adaugand „căsuţe” şi poate chiar proprietăţi mărginaşe, în realitate „case de vacanţă” ce fructifică mediul înconjurător. În Belgia şi Alsacia, ca să nu spun Olanda, canalul navigabil este „autostrada” ce înaintează tangenţial cu tot felul de cătune înrădăcinate ori „vacanţiere” şi, deci, nu-s motive spre a nu închipui şi la noi asemenea desfăşurări ce aparţin evoluţiei naturale şi nu modei perisabile. “( “Romania in anul 2010 “, 2003, pag . 30 ) In toamna lui 2004 , doua dintre cele ” o suta de principii doctrinare pentru Noul Bucuresti ” adunate in micul studiu eretic ” Megapolis valah ” precizau si ele acest deziderat : “75. „Noul Bucureşti” va integra şi două cursuri de apă, astăzi extra-urbane (Argeş şi Ialomiţa) şi un şir, devenit central, de lacuri ne-exploatate actual. 76. El va trebui să beneficieze şi de aportul economic al Canalului Dunăre-Bucureşti. ” . Acum , in aparenta , totul pare a fi intrat in normal (desi cu o intarziere condamanabila ce insemneaza pierderi de “tempo istoric ” si de bani ) insa, din pacate , impresia cea mai puternica este de noua invarteala de cartel. De obicei acestea se realizeaza prin hotie intelectuala ( ” consultanta “, “studii de pre-fezabilitate ” si , bineinteles , de ” fezabilitate “) pusa in practica atunci cand toate combinatiile si invoielile sunt facute iar mecanismele formale nu au decat rostul de a pecetlui ceea ce s-a hotarat in spatele usilor inchise . Caci oare din ce motiv apare aici mistificatia grosolana a modificarii destinatiei (din ” canal de irigatie ” in “canal navigabil “, acesta , deci, un trouvaille recent ) cand este de notorietate tocmai navigabilitatea iar pozitia antrepozitelor , a schelelor portuare si a sistemului de investitii conexe era arhi-cunoscuta de mai bine de doua decenii ? Si, de fapt, ce studii de fezabilitate ar mai trebui facute (corectii, da ) cand planurile exista, mai bine de treisferturi din “obiectiv ” se afla “pe teren ” iar proiectul are , cum se zice, realitate ?

ARTUR SILVESTRI

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s